Taip Bahan Carian

Ahad, 17 Mei 2020

5 Jenis Makanan Lelaki Perlu Kurangkan


Umumnya dirasakan bahawa makanan yang kelihatan seperti bahagian badan dapat meningkatkan dorongan gairah anda. Dr Vijay Singhal, Pakar Seksologi dengan Institut Perubatan Aksi Sri Balaji yang berpusat di Delhi menyenaraikan kebenaran di sebalik makanan dan buah yang dapat meningkatkan libido anda.


Lelaki Tidak Boleh Makan Lebih Dari 5 Jenis Makanan Ini!


Daging Lemak

Akibatnya: Biarkan lelaki tidak mengangkat

Sebab: Daging merah (daging lembu, daging asap, sosej, daging makan tengah hari) membuat anda tidak kuat. Lemak dan kolesterol tepu menjadikan saluran darah menjadi sempit, termasuk saluran darah yang mengangkut darah ke alat kelamin anda, dan bekalan darah tidak mencukupi semasa melakukan hubungan intim, sehingga sukar untuk klimaks!

Langkah-langkah: Makan lebih banyak tiram (tiram)! Tiram telah lama dipuji sebagai "produk cinta terkenal", dan sains memang membuktikan pernyataan tradisional ini. 2-3 tiram dapat memenuhi keperluan tubuh manusia untuk zink sepanjang hari, dan zink hanyalah sumber mineral penting untuk mengekalkan fungsi normal sistem pembiakan lelaki. Zink akan menjadikan lelaki dapat melakukan hubungan intim dengan penuh tenaga!



Susu Tinggi Lemak

Akibatnya: Rawan kanser prostat

Sebab: Lelaki yang mengambil lebih daripada 600 mg kalsium sehari melalui produk tenusu mempunyai risiko kanser prostat lebih tinggi berbanding lelaki yang mengambil kurang daripada 150 mg kalsium sehari Menjadi 32% lebih tinggi! Pengambilan kalsium setiap hari melalui produk tenusu akan menghalang tahap vitamin D dalam darah. Selain menjadi nutrien penting, vitamin D juga merupakan hormon yang dapat mencegah percambahan sel tumor barah prostat, sehingga dapat mencegah barah prostat.

Langkah-langkah: Perhatikan lebih banyak kesihatan makanan, seperti makan lebih sedikit daging, bersenam secara teratur, dan makan lebih banyak makanan rendah lemak dan sayur-sayuran dan buah-buahan.



Tepung Halus

Akibat tepung halus: biarkan lelaki tidak menyebutkan tepung halus

Sebab: dalam proses memproses gandum utuh menjadi roti halus, zink akan kehilangan tiga perempat, dan untuk pemupukan keinginan seksual dan kesihatan pembiakan, zinc sangat diperlukan. Cadangan zink tertinggi dalam tubuh manusia juga terdapat di prostat. Diet dengan kandungan zink yang tinggi membantu mencegah hiperplasia prostat.

Langkah-langkah: Makan biji-bijian yang kurang pekat dan biji-bijian yang lebih kasar!



Kacang Soya

Akibatnya: mempengaruhi ciri seksual lelaki, mengurangkan bilangan sperma

Sebab: Kedelai adalah makanan yang mengandungi ciri estrogen, pengambilan berlebihan akan meningkatkan tahap estrogen badan, sehingga mempengaruhi ciri seksual lelaki. Para penyelidik percaya bahawa komponen kimia yang terkandung dalam kacang soya dapat "mensimulasikan" fungsi estradiol hormon wanita, yang mengakibatkan penurunan jumlah sperma.

Langkah-langkah: Perhatikan jumlah makanan, dan perhatikan "berlebihan", selagi jumlahnya tidak banyak pengambilan harian, tidak akan berlebihan.



Makanan Bergoreng

Akibat: Mengurangkan rembesan hormon lelaki

Sebab: Hidrogenasi dalam minyak sayuran dapat mengubah minyak menjadi keadaan padat, dan lemak yang terkandung di dalamnya adalah lemak trans. Dari segi kerosakan, lemak trans lebih baik daripada lemak tepu. Kentang goreng dan makanan goreng lain, biskut, dan kuki semuanya mengandungi lemak trans. Menurut Pentadbiran Makanan dan Dadah AS (FDA), asid lemak trans dapat meningkatkan "kolesterol jahat" badan dan meningkatkan risiko penyakit jantung. Pada masa yang sama, asid lemak trans juga dapat mengurangkan rembesan hormon lelaki, mempengaruhi sperma secara negatif, dan mengganggu tindak balas sperma di dalam badan.


Pakar seksologi, Dr Vijay Singhal menerangkan konsep makanan untuk hubungan intim dan bagaimana mereka dapat meningkatkan libido. "Mana-mana makanan yang sihat baik untuk hubungan intim. Walau bagaimanapun, ada item tertentu yang sangat bermanfaat - Kopi, Walnut, Saffron, strawberi, alpukat, tembikai, coklat gelap dan badam. Kita mesti perhatikan bahawa alkohol buruk untuk kehidupan intim yang sihat - ia meningkatkan keinginan tetapi menurunkan prestasi. "

Tiada ulasan:

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...