Taip Bahan Carian

Rabu, 30 Disember 2020

Buat Duit Tanpa Modal Dengan TikTok


TikTok, aplikasi video pendek yang telah menjadi platform media sosial yang paling pantas berkembang di dunia. Aplikasi ini telah menggegarkan dunia media sosial. Sejak dilancarkan, ia telah dimuat turun lebih daripada 1.5 bilion kali dari app store. Kini terdapat lebih daripada 800 juta pengguna aktif bulanan di platform ini.

Bagi pemasaran influencer, Tiktok menjadi salah satu platform baharu untuk mempengaruhi orang lain dapat menjana wang dengan hanya menggunakan akaun TikTok mereka. 

Sekiranya anda ingin menjana wang melalui TikTok, ikuti langkah-langkah yang dinyatakan di bawah.

Cara menjana wang dari TikTok
Ini adalah beberapa langkah yang akan membantu anda menjana wang dari TikTok.

Langkah 1: Anda mesti membuat profil TikTok yang unik. Fikirkan untuk mencipta kandungan yang akan diterima dan disukai oleh orang ramai secara berterusan. Moto anda untuk membuat akaun TikTok semestinya meningkatkan pengikut sebanyak mungkin.

Langkah 2: Anda mesti memilih lagu atau konsep yang sedang popular di internet. Anda boleh melayari sedikit di beberapa platform media sosial yang popular untuk memahami mood penonton.

Langkah 3: Anda boleh menghubungkan akaun YouTube ,Facebook, Twitter, blog dan Instagram anda dengan TikTok. Ini akan membantu anda meningkatkan jangkauan penonton untuk video TikTok anda. Anda boleh menambahkan saluran media sosial andadi tab Profil TikTok anda.

Langkah 4: Anda harus memastikan bahawa video anda menjangkau khalayak yang ramai. Sekiranya anda dapat melakukannya dengan jayanya, jumlah tontonan dan penglibatan anda akan meningkat sehingga meningkatkan lalu lintas carian organik anda.

Langkah 5: Sama seperti Twitter atau Instagram, tambahkan hashtag berkaitan yang anda siarkan untuk meningkatkan keterlihatan kandungan anda.

Langkah 6: Setelah mendapat jumlah pengikut yang cukup di profil anda, pasti anda akan dihubungi oleh jenama untuk mempamerkan produk mereka di video anda. Anda akan mendapat bayaran atau hadiah sebagai upah mempromosikan produk mereka.

opss.. satu lagi!!!

Selain dari promosi atau jual produk anda juga boleh menyertai pertandingan-pertandingan yang dianjurkan oleh TikTok. Contoh seperti Saudara Zam King. 




Semoga berjaya

Tiada ulasan:

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...