Taip Bahan Carian

Rabu, 22 Oktober 2014

15 Rahsia Buat Duit Dengan Google Adsense

Rahsia Buat Duit Dengan Google Adsense

Google Adsense adalah salah satu internet business yang telah diperkenalkan oleh Google Inc untuk anda menjana pendapatan dengan hanya memaparkan iklan advertiser diblog anda. Lihat pendapatan 5 Jutawan Adsense yang terkenal. Bila Iklan tersebut muncul di Blog atau website anda dan pelawat klik iklan tersebut, anda akan dibayar komisyen oleh Google Inc.  Walaupun Peluang Perniagaan Google Adsense Adalah Sah, Namun Kejayaan Anda Amat Bergantung Kepada Ilmu, Kemahiran, Usaha Sekaligus Kesanggupan Memperuntukkan Masa Untuk Mengikuti Setiap Panduan Yang Ditunjuk Ajarkan. Nah! 15 rahsia kejayaan buat duit dengan Google Adsense.

Rahsia Adsense Pertama: Format Ads
Pilih format ads yang sesuai. Anda boleh pilih banners,skyscrappers, squares, link dan sebagainya. Anda boleh melihatnya dan memilih di https://www.google.com/adsense/adformats.

Anda boleh meletakkan sehingga 3 ads pada satu page. Sebenarnya jika banyak ads tetapi tiada orang yang klik tiada gunanya. Pastikan pilihan ads adalah sesuai dengan laman web anda.


Rahsia Adsense Ke-2: Pastikan Ads tidak kelihatan seperti Ads
Orang melayari internet kebanyakannya ingin mencari maklumat bukan untuk klik iklan. Ads yang dimasukkan mestikan diubah suai agar boleh mengadaptasi dengan laman web. Kesilapan utama kebanyakan Publishers/webmaster meletakkan ads yang disediakan Google secara by default. Mereka langsung tidak mengubahnya agar kelihatan lebih menarik dan dapat mengadaptasi dengan laman web seperti warna latar dan text

Rahsia Adsense Ke-3: Gunakan Text Ads.
Pilih Text ads, kerana kebiasaannya orang takkan klik gambar. Gunakan ads text,orang pasti akan klik jika kelihatan link dari laman web anda.

Rahsia Adsense Ke-4: Rekabentuk
Bina laman web dengan menonjolkan Adsense. Jangan sembunyikan ads anda.Jangan letak ads ditempat yang tidak dilihat oleh pelawat. Tiada siapa yang akan klik jika ia tersembunyi. Buatkan ads anda kelihatan seperti ia sebahagian dari content laman web anda. Kebarangkalian untuk orang klik ads anda adalah tinggi jika ads anda disebati dengan content.


Rahsia Adsense Ke-5: Buang Border
Pastikan border ads disamakan dengan warna latar laman web. Ubah warna sehingga ia kelihatan seperti sebahagian dari link laman web anda. Click-Through laman juga dapat digandakan dengan membuang border ads.

Rahsia Adsense Ke-6: Warna Text ads
Warna text ads juga merupakan salah satu rekabentuk. Pastikan warna text bagi ads sama seperti warna bagi warna text laman web anda. Contoh senang adalah seperti pada blogger.

Rahsia Adsense Ke-7: Kurang Ads lagi Baik
Kadang kala,meletak banyak ads kadang kala boleh mengurangkan pendapatan adsense kita kerana ads yang bernilai rendah yang keluar kerana terlalu banyak ads. Gunakan pada kedudukan yang dirasakan akan menjana klik yang banyak.

Rahsia Adsense Ke-8: Selang selikan kandungan dengan Ads
Anda boleh buat selang seli kandungan dengan ads. Pada TV pun ada iklan.Apabila pelawat sedang menghayati kandungan,tiba tiba ada ads(iklan). Cara ini boleh menjana banyak klik.

Rahsia Adsense Ke-9: Sertakan Google Search Box
Anda mestilah masukkan Search box Google. Masukkan sekali sedikit ayat pada pada hujung kandungan laman web anda. Contohnya “Can’t Find what you’re looking for? Try Google Search!”.. Dorong pelawat laman web anda.

Rahsia Adsense Ke-10: Gunakan Ads secara maksimum
Gunakanlah ads secara maksimum. Jika anda merasakan anda perlu mengunakan 3 ads pada satu page,gunakanlah. Pastikan kedudukan ads adalah sesuai.


Rahsia Adsense Ke-11: Jangan jadi website“Indah Khabar dari rupa”
Pastikan anda tidak melakukan keyword spam. Pelawat pasti berasa kecewa jika maklumat yang dikehendaki tidak dijumpai walaupun ia dijanjikan dengan apa yang dikehendaki. Orang pasti tidak akan melawat lagi laman web itu jika mereka dah tahu apa yang dikehendaki mereka tidak akan dijumpai oleh mereka.


Rahsia Adsense Ke-12: Pastikan kandungan laman web adalah keyword mahal
Pastikan kandungan laman web mengandungi keyword yang bernilai tinggi. Ia akan meningkatkan pendapatan anda walaupun jumlah klik yang sedikit.

Rahsia Adsense Ke-13: Gunakan Channel
Gunakan channel untuk mengesan klik. Ia akan membantu untuk membaiki prestasi laman web tersebut. Google benarkan anda membuat 200 channel. Jadi anda boleh membuat untuk 200 page. Gunakan kemudahan ini.

Rahsia Adsense Ke-14: Buat kajian keyword dan nilai keyword
Buat kajian keyword dan nilai keyword bagi laman web. Untuk maklumat lanjut,sila dapatkan ebook Panduan Jana Wang Adsense 2.5.


Rahsia Adsense Ke-15: Masukkan Adsense pada forum, message board & discussion groups.
Masukkan code Adsense pada forum,message board & discussion groups yang anda bina. Ia merupakan satu cara yang sangat berkesan walaupun mungkin nilai ads yang mungkin keluar bernilai rendah. Namun, ia merupakan satu cara menarik pelawat yang berulang.


SEMOGA BERJAYA DENGAN ADSENSE!

Tiada ulasan:

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...