Taip Bahan Carian

Sabtu, 9 Februari 2013

14 laman Research Keyword tool


Keyword adalah kata kunci yang digunakan dalam sebuah website agar website tersebut dapat dijumpai. Keyword digunakan oleh pengguna internet untuk melakukan carian dengan menaip kata kunci yang inggin mereka cari.  Ini bermakna keyword tool amat penting untuk  Google AdSense, eBay marketing, bisnes affiliate, dan SEO blog atau sesebuah website.


eBay adalah platform pasaran dunia secara online iaitu tempat bagi pembeli dan penjual berhimpun dan berdagang apa saja. eBay dilancarkan tahun 1995, eBay bermula sebagai tempat untuk berniaga barang koleksi dan barang yang sukar ditemui. Sejak itu, eBay telah berkembang menjadi ajang pasar tempat anda dapat mencari segala sesuatu, dari telefon bimbit dan DVD hingga pakaian, barang koleksi dan kereta.



Affiliate marketing adalah perniagaan online atau perniagaan reseller. Arti sebenarmya dari affiliate atau reseller yang bererti ketika seorang pelanggan membeli sebuah produk yang di dapatkan dari sponsor, maka pada saat itu juga langsung mendapatkan hak keahlian, di mana dengan keanggotaanya itu dia dapat memasarkan produk dan akan mendapat komisen dari setiap jualan yang berlaku




AdSense adalah program kerjasama pengiklanan melalui media Internet yang diadakan oleh Google. Melalui program pengiklanan AdSense, pemilik laman web atau blog yang telah mendaftar dan disetujui keanggotaannya boleh memasang unit iklan yang bentuk dan materinya telah ditentukan oleh Google di laman web mereka. Pemilik laman web atau blog akan mendapatkan pendapatan berupa pembahagian keuntungan dari Google untuk setiap iklan yang diklik oleh pengunjung laman web, yang dikenali sebagai sistem pay per click (ppc) atau bayar per klik.


Selain menyediakan iklan-iklan dengan sistem bayar per klik, Google AdSense juga menyediakan AdSense untuk carian (AdSense for Search) dan iklan arahan (Referral). Pada AdSense untuk carian, pemilik laman web boleh memasang kotak carian Google di laman web mereka. Pemilik laman web akan mendapatkan pendapatan dari Google untuk setiap carian yang dilakukan pengunjung melalui kotak pencarian tersebut, yang berlanjutan dengan klik pada iklan yang disertakan pada hasil carian. Pada iklan arahan, pemilik laman web akan menerima pendapatan selepas klik pada iklan berlanjut dengan tindakan tertentu oleh pengunjung yang telah dipersetujui antara Google dengan pengiklan tersebut.

Keyword adalah sangat penting dalam menentukan kejayaan anda dalam publishing business. Penguasaan anda dalam mendapatkan keyword yang berkualiti akan mampu membuatkan anda bersaing dengan internet marketer yang lain. 80 sehingga 90%kebanyakan masa internet marketer digunakan untuk melakukan penyelidikan keyword yang ingin mereka sasarkan.

Mereka yang mempunyai modal akan mendapatkan software untuk melakukan kerja-kerja tersebut atau “outsource” kepada mereka yang mahir dalam penyelidikan keyword (keyword research). Keyword anda menentukan “Niche Market” dan kandungan blog yang akan anda bina. Perlu difahami disini bahawa anda perlu mensasarkan pengunjung yang menggunakan enjin pencari untuk membawa atau menarik mereka datang ke laman blog anda. Kerana trafik yang didapati dari enjin pencari adalah lebih fokus dan berkualiti, ini adalah kerana pengguna akan menggunakan keyword untuk mencari sesuatu maklumat di internet.
Sebagai contoh pengunjung ingin bercuti ke Sabah dan mereka memerlukan hotel untuk
menginap disana, maka keyword yang pengunjung akan gunakan untuk mencari
maklumat penginapan atau hotel disana adalah "Hotel Sabah".



Anda perlu mengetahui bahawa sekiranya anda ingin membina lama blog berdasarkan keyword
"Hotel Sabah", anda akan bersaing dengan 85900 pages yang telah pun tersenarai di google. Sebab itulah saya katakan tadi memilih keyword sangat penting dalam menentukan kejayaan anda dalam publishing business.




Terdapat banyak laman-laman yang menyediakan perkhidmatan untuk keyword research seperti;
https://freekeywords.wordtracker.com/
http://www.searchenginegenie.com/keyword-suggestion-tool/index.php
http://styleguide.yahoo.com/resources/research-tools/keyword-research-tools
http://www.googlekeywordtool.com/
http://www.nichebotclassic.com/
http://www.semrush.com/
https://adwords.google.com/o/KeywordTool
http://ahrefs.com/
http://ubersuggest.org/
http://www.keywordspy.com/
http://www.keyworddiscovery.com/search.html
http://www.google.com/trends/
http://www.google.com/trends/explore
http://www.wordstream.com/keywords




Selamat Research....




2 ulasan:

ieta berkata...

Terima kasih atas ilmu diberi

Unknown berkata...

Indigo renderer Crack'susefulness comes with an attractive and stylish border that is also ordered, simple to find the way.
Fine Crack
snagit-crack-mac
smartsound-sonicfire-pro-crack-mac

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...