Taip Bahan Carian

Sabtu, 6 Julai 2013

Al-Quran Penawar Kesakitan (Video Ngeri)


Entry kali amat mengerikan, Subhanallah, Allahu Akbar.
Entry kali ini memamparkan keadaan dimana salah seorang pejuang di Syria dengan tangannya yang berkecai, menjalani rawatan tanpa ubat penahan sakit. hanya bacaan Al-Quran yang menjadi penawar kesakitannya... Terus membaca jika anda sanggup



Ubat Penenang Dengan Bacaan al-Quran 

Suatu ketika seseorang datang kepada Ibnu Mas’ud, salah seorang sahabat utama Rasulullah. Dia mengeluh: “Wahai Ibnu Mas’ud, nasihatilah aku dan berilah ubat bagi jiwaku yang gelisah ini. Seharian hidupku penuh dengan perasaan tidak tenteram, jiwa gelisah dan fikiranku kusut. Makan tak enak, tidur pun tidak nyenyak.” Ibnu Mas’ud menjawab: “Kalau penyakit itu yang menimpamu, maka bawalah hatimu mengunjungi tiga tempat.

Pertama, tempat orang membaca al-Quran. Engkau baca al-Quran atau engkau dengar baik-baik orang yang membacanya. Kedua, engkau pergi ke majlis pengajian yang mengingatkan hatimu kepada Allah.

Ketiga, engkau cari waktu dan tempat yang sunyi. Di sana, engkau bertafakur mengabdikan diri kepada Allah. Nasihat sahabat Nabi itu segera dilaksanakan orang itu.

Apabila sampai di rumah, segera dia berwuduk kemudian diambilnya al-Quran dan dibacanya dengan penuh khusyuk. Selesai membaca, dia mendapati hatinya bertambah tenteram dan jiwanya tenang, fikirannya segar, hidupnya terasa baik kembali.

Padahal, dia baru melaksanakan satu daripada tiga nasihat yang disampaikan sahabat Rasulullah itu.



Allah berfirman yang bermaksud, 
Dan Kami turunkan dengan beransur-ansur dari al-Quran ayat suci yang menjadi ubat penawar dan rahmat bagi orang yang beriman kepadanya.” (Surah al-Israa’ ayat 82).


Terus menonton jika anda sanggup


Tanpa ubat penahan sakit ....
hanya bacaan Al-Quran yang menjadi penawar kesakitan.
Allahu Akbar!
Allahu Akbar!
Allahu Akbar!





1 ulasan:

Unknown berkata...

di bulan puasa ni bacalah al-Quran

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...