Taip Bahan Carian

Sabtu, 1 Disember 2018

Memburukkan Negara Sendiri

Klip Berita Luar Negara Yg Memfitnah Malaysia.




Lucutkan Hak Rakyat Malaysia!!!


Wathya Moorty Memfitnah Malaysia Pada Media Asing




S.Ramaji Memfitnah Malaysia Pada Media Asing




1. Terkini telah tular satu klip di mana dipaparkan seorang pembaca berita telah membaca berita berkenaan dgn insiden kuil Sri Mariamman.

Amat jelas, fakta insiden itu telah diputarbelitkan, dan perkara ini boleh mendatangkan ancaman keselamatan kepada rakyat Malaysia di luar negara, terutama di India.

2. Paparan berita itu juga menunjukkan visual kuil yg mencurigakan dan penceritaan seolah-olah... "Muslim masuk serang penganut hindu dalam kuil" sepertimana posting Exco Selangor berbangsa India hari itu.

Jurucakap kuil Sri Mariamman yang diwawancara dalam berita itu juga tidak menyatakan perkara sebenar dan membuat pernyataan palsu yang mendatangkan ancaman kepada rakyat Malaysia dengan memburukkan nama baik negara.

3. Oleh kerana berita ini telah mendatangkan fitnah kepada negara dan ancaman keselamatan kepada rakyat Malaysia dan ianya juga kesalahan jenayah sabotaj negara.

Maka, Kerajaan Malaysia seharusnya mengutuskan Nota Bantahan kepada Pesuruhjaya Tinggi India di Malaysia.

Dan Kerajaan Malaysia amat wajar membantah secara rasmi kpd negara India.

4. Kerajaan pemerintah amat wajar mengambil serius perkara ini kerana kesalahan jenayah pihak di dalam berita itu membuat pernyataan palsu yg amat bahayakan keselamatan rakyat Malaysia di luar negara dan juga mencemar nama baik negara ,

5. Kita rakyat Malaysia harus bantah pemberitaan ini agar ianya tidak menjadi satu tanggapan dunia kepada Malaysia sebagai negara anti agama Hindu.

Perkara ini amat harus diberikan perhatian khas kerajaan pemerintah.

Perbuatan spt ini sudah melampaui had yg munasabah .

Sumber: https://www.facebook.com/tun.maharezza.3/videos/108719356824086/UzpfSTEwMDAyODM2MDM2MzE3Nzo4NzE4MDkzMzMyMzI2NDY/


Lucutkan Hak Rakyat Malaysia!!!

Tiada ulasan:

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...