Taip Bahan Carian

Isnin, 4 November 2013

Jana Wang dengan App Smartphone



Menurut SinarHarian penggunaan telefon bimbit di Malaysia adalah yang ketiga tertinggi di Asia Pasifik serta melebihi negara maju seperti Amerika Syarikat dan Eropah, menurut laporan terbaru firma kajian pengguna Nielsen. Ramai pelanggan ini menggunakan aplikasi smartphone setiap hari contohnya game AngryBirds dan CandyCrush.


Dalam artikel ini saya akan menerangkan bagaimana untuk memulakan Play kedai perniagaan anda sendiri Google aplikasi. Bagaimana untuk menyertai Google Play sebagai 'developer'. Bagaimana untuk mewujudkan aplikasi dengan perisian berbayar atau percuma. Bagaimana cara upload aplikasi anda ke Akaun Google Play app store anda. Anda juga akan diberitahu bagaimana untuk mendapatkan wang daripada aplikasi anda dan mendapatkan dibayar. Akhir sekali, saya akan menerangkan satu lagi cara anda boleh membuat wang dengan Google Play app store.


Cara mendaftar sebagai Developer di Google Play Store

Untuk menyertai Google Play Store sebagai Developer adalah mudah. Anda hanya perlu ke laman web yang disenaraikan di sini https://support.google.com/googleplay/android-developer/answer/113468?hl=en
Laman tersebut adalah halaman pendaftaran Play Store Google. Anda mengisi semua maklumat yang diperlukan dan membayar yuran sekali sahaja sebanyak $ 25.


Cara Membina Aplikasi Smartphone

Terdapat beberapa laman yang menawarkan pembinaan perisian smartphone. Antaranya adalah seperti;


Seattle Clouds
http://www.seattleclouds.com/

Apps Moment- White Label Version of Seattle Clouds
http://appsmoment.com/

Skybuilder
http://skybuilder.net

Green Apps Moment
http://greenappmachine.com/

Laman-laman tersebut akan mengenakan bayaran sekitar $ 20 hingga $ 30.

Walaubagaimanapun terdapat juga versi percuma iaitu;

http://www.appsgeyser.com/

http://www.freeandroidappmaker.com/



Cara menjana wang dari Aplikasi anda.

Cara pertama untuk mendapatkan wang daripada aplikasi anda adalah dengan menetapkan harga bagi setiap pelanggan yang ingin muat turun (download) aplikasi tersebut. Contohnya RM 0.99  atau RM5 bagi setiap aplikasi yang ingin dimuat turun.

Satu lagi cara untuk membuat wang dengan aplikasi anda adalah memberi mereka secara percuma untuk dimuat turunkan dan anda meletakkan iklan di dalam aplikasi tersebut. Wang akan dibayar kepada anda apabila seseorang menggunakan aplikasi anda dan melihat iklan yang tertera setiap kali dia menggunakan aplikasi anda. Konsepnya sama seperti seorang blogger memasang kod iklan nuffnang dan adsense. Antara laman pengiklanan yang boleh anda sertai adalah;




Semoga berjaya Jana Wang dengan App Smartphone anda di Google Play.


1 ulasan:

angkolsz berkata...

Saya sdh download tuan.. Boleh tolong ajarkan

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...