Taip Bahan Carian

Rabu, 1 Jun 2016

Cara Mengguna Perkhidmatan UBER


Uber adalah perkhidmatan pengangkutan seperti teksi yang boleh anda dapat melalui aplikasi iPhone dan Android.  Hanya dengan satu klik, penumpang akan dihubungkan dengan pemandu Uber paling hampir dengan beliau. Perkhidmatan ini tidak memerlukan cash, sebaliknya ia akan charge perkhidmatan yang diberi melalui credit card atau debit card anda.

Kini perkhidmatan Uber telah berada di 458 bandar di seluruh dunia. Bagi Malaysia perkhidmatan Uber boleh didapati di sekitar bandar Ipoh, Johor Bahru, Kota Kinabalu, Pulau Pinang dan Kuala Lumpur.





Cara Mengguna Aplikasi Uber

1. Muat turun aplikasi Uber pada smartphone anda

  •    Bagi smartphone andriod dapatkan aplikasi Uber di SINI.
  •    Bagi smartphone iphone dapatkan aplikasi Uber di SINI.


2. Cara booking Uber sebelum perjalanan

Apabila anda sudah bersedia untuk bertolak, tetapkan lokasi pengambilan anda dan klik Minta. Jika anda ingin tahu tentang kos perjalanan anda, klik Anggaran Tambang.

Masukkan destinasi anda

Sebaik sahaja anda memasukkan alamat atau destinasi anda, anda akan melihat laluan yang pemandu anda akan bawa anda serta ETA anda. Tidak perlu memberikan arah laluan.

Semak maklumat pemandu

Sebelum pemandu anda tiba, anda akan melihat nama mereka, foto, model kereta, dan nombor plat supaya anda tahu anda memasuki ke dalam kereta yang betul.


Untuk lebih lanjut, 
Tonton video dibawah 
Cara mengguna aplikasi Uber



Dapatkan ebook :




Tiada ulasan:

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...