Taip Bahan Carian

Isnin, 13 Julai 2015

Versi Cerita Pergaduhan Di Plaza Low Yat








Macam-macam versi cerita pasal pergaduhan di Plaza Low Yat.

Versi 1.

Seorang pemuda curi telefon bimbit... kena tangkap dan dibawa ke balai polis. Bila pemuda tersebut dibebaskan, dia bawa kawan-kawan serang kedai telefon tersebut.


Kuala Lumpur : Pemilik kedai telefon di Plaza Low Yat di sini, tampil menceritakan kejadian sebenar insiden pergaduhan yang berlaku di plaza terbabit.

See Ming Ho, 28, mendakwa seorang lelaki yang juga pelanggannya telah bersetuju untuk membeli sebuah telefon bimbit jenis Lenovo.

Menurutnya, lelaki terbabit terus menghilangkan diri ketika dia leka hendak memberi hadiah percuma dan membawa bersama telefon bimbit yang belum dibayar itu.

"Kejadian terbabit menyebabkan saya menjerit dan meminta bantuan daripada peniaga lain, sebelum berjaya mengesan lelaki berkenaan di tingkat bawah.

"Lelaki terbabit kemudian berjaya ditangkap oleh tiga jurujual sebelum menyerahkan kepada pengawal keselamatan dan pihak polis," katanya.

Ming Ho berkata, tiga jam kemudian tujuh lelaki dipercayai rakan lelaki terbabit datang kerana tidak berpuas hati sebelum bertindak memukul ketiga-tiga jurujual yang menangkapnya.

"Kami serahkan kepada pihak polis bagi melakukan siasatan lanjut," katanya selepas membuat laporan polis di Balai Polis Tun HS Lee, petang tadi. Sumber


emmm tapi pelik juga, gila apa dah curi, kena tangkap,,, datang serang pula? Mabuk ketum ke hilang akal? Entah lah... biarlah polis yang siasat... kalau peniaga tersebut buat keterangan palsu... siap sedialah dengan akta yang berkaitan dengan memberi laporan palsu.


Versi 2

Seorang pemuda beli telefon bimbit. Apabila pulang ke rumah pembeli dapati telefon yang dibelinya adalah telefon palsu bukan original. Pembeli pergi semula ke kedai dan minta tukarkan dengan telefon yang original. Akibat dari sikap seller yang tidak layan tuntutan pembeli tersebut, pembeli merasa marah dan rampas telefon yang original. Seller menuduh pembeli tersebut mencuri dan ditangkap oleh pengawal keselamatan. Sudah lah ditipu! dituduh pula mencuri! Akibat marah yang teramat, setelah pemuda tersebut dibebaskan polis, pemuda bersama rakan-rakannya menerang kedai tersebut dan membelasah seller. Peniaga-peniaga lain yang melihat insiden tersebut beramai-ramai memukul kumpulan pemuda yang menyerang.





Versi mana yang betul? Wallahu a’lam..biarlah polis siasat dengan adil.


Polis akan ambil tindakan terhadap kedua-dua pihak yang bergaduh, ini tiada kaitan dengan kaum, cuma dua pihak yang bergaduh," tegas Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berhubung insiden pergaduhan di Plaza Low Yat. siasatan masih diteruskan dan kes disiasat mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh. Sumber


Video Pergaduhan Di Plaza Low Yat










1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cina haram jadah

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...