Taip Bahan Carian

Sabtu, 31 Ogos 2013

Spa Rawatan Terapi Siput Babi


Siput babi atau nama saintifiknya Achatina fulica merupakan sejenis siput daratan. Ia adalah haiwan moluska dari kelas gastropoda (berjalan dengan perut). Kebanyakan anggapan kita, siput babi adalah tidak lebih daripada satu perosak taman yang tidak menyenangkan.

Pernahkah anda membayangkan beberapa siput babi "merayap" pada tubuh atau muka anda?


Ini bukanlah cabaran seperti Fear Factor tetapi di spa Jepun mereka telah menjadi perkara yang terbaru dalam kecantikan, dengan lendir siput muka akhirnya tiba di pantai British dalam satu East Midlands salon. Penggunaan siput adalah bentuk terapi kecantikan wajah yang kini mula berkembang di luar negeri selain dari spa ikan.

Siput-siput hidup ini adalah sebahagian daripada terapi facial yang ditawarkan oleh sebuah klinik spa bernama Simply Divine di bandar Corby Northamptonshire, Inggeris. Dalam setiap terapi, pesakit akan dilayani oleh tiga siput babi untuk membersihkan setiap sudut wajah anda.

Siput dikatakan berkesan untuk rawatan kulit seperti jerawat- Gower

Awalnya, terapi siput ini dirintis oleh sebuah salon di Tokyo, Jepun, dan kini mulai ditawarkan di kawasan Eropah.


  • Antara kebaikan Terapi Siput;
  • Rawatan kulit mati
  • Membersihkan pori-pori pada wajah
  • Menghilangkan keradanggan kulit
  • Menyerikan wajah
  • Melambatkan penuaan


Menyoal keberkesanan terapi ini, pakar kesihatan kulit Inggeris menyambut positif. Salah satu doktor ahli kecantikan yang terlibat dalam uji klinikal terapi ini, Dr Sunil Chopra, menyatakan bahawa lendir yang dikeluarkan siput mengandung sejenis antibiotik serta asid hyaluronik yang boleh mambantu kulit tetap lembab.

"Teori dari rawatan dengan siput ini bagus. Namun, kami ingin menganalisis semua datanya. Para ahli di Perancis telah menemukan suatu cara untuk membuat ekstrak dari lendir siput dan menambah ke dalam produk penjagaan wajah. Namun, siput yang hidup tentu akan lebih berkesan kerana zat yang terkandung pada haiwan ini tidak akan hilang seiring dengan waktu. Saya sedang melakukan kajian dan menunggu hasilnya, "ujar Chopra.

Video Rawatan Terapi Siput





Sumber:
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2405452/The-Japanese-SNAIL-facial-arrives-UK-Slimy-anti-ageing-treatment-available-Simply-Divine-salon.html


Tiada ulasan:

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...