Taip Bahan Carian

Selasa, 19 Jun 2018

Kunci Sembuh Dari Kencing Manis (Diabetes)


Kencing Manis atau Diabetes adalah penyakit yang ramai mengidapi. Kebanyakkan orang muda germar minum minuman manis tanpa peduli tentang penyakit diabetes. Apabila umur meningkat 40an dan disahkan mengidapi kencing manis, barulah mencari ubat tradisional dan ubat moden.

Banyak tiap dan herba tradisional untuk menurunkan paras gula dalam darah seperti makan buah tunjuk langit, ajak seruntun, buah peria, daun cerita, banyak minum air kosong, bersukan dan sebagainya.

Sebenarnya kunci utama pulihkan dari diabetes (kencing manis) adalah jaga kesihatan pankreas anda. Pankreas adalah organ yang berfungsi untuk memproduksi berbagai macam hormon penting termasuklah insulin. Pankreas yang tidak sihat atau rosak tidak dapat menghasilkan insulin untuk mengawal gula dalam darah kita.

Jadi, kunci utama untuk sembuh dari kencing manis (diabetes) adalah pulihkan pankreas anda seperti sedia kala. Berikut adalah makanan yang boleh menyihatkan pankreas anda;

1. Bawang putih

Bawang putih adalah satu jenis sayuran dari bawang selain bawang, bawang, dan lain-lain. Bawang putih mengandungi sulfuir, arginine, selenium, dan flavonoid yang boleh mencegah kanser pankreas.


2. Bayam

Bayam adalah pilihan yang tepat untuk pankreas yang sihat. Satu kajian yang diterbitkan dalam Journal of the National Cancer Institute menunjukkan bahawa makan sayur-sayuran dan sayur-sayuran lain sangat baik untuk mencegah kanser pankreas.


3. Yogurt

Berdasarkan penyelidikan di Sekolah Perubatan Universiti Wisconsin dan Kesihatan Awam, makanan yogurt bermanfaat untuk menjaga kesihatan dan keseimbangan bakteria dalam badan. Yogurt juga mengandungi bakteria aktif yang membantu mengekalkan kesihatan sistem pencernaan dan mengurangkan risiko penyakit pankreas.


4. Ceri

Buah ceri adalah sumber antioksidan semula jadi yang baik untuk mencegah kanser pankreas. Walaupun begitu, pilih ceri organik dan tidak terdedah kepada racun perosak.


5. Brokoli

Brokoli mengandungi flavonoid yang dipanggil apigenin. Flavonoid ini melindungi tisu pankreas. Untuk mendapatkan banyak manfaat dan nutrien penting brokoli perlu makan makanan mentah ini, atau stim dengan ringan.


6. Kentang manis

Kentang manis boleh melindungi pankreas dan membantu melepaskan gula secara teratur di dalam badan. Untuk itu, ubi jalar juga boleh melindungi sistem pencernaan.


7. Anggur merah

Anggur merah mengandungi resveratol yang merupakan antioksidan yang sangat kuat. resveratol menghalang kerosakan dan keradangan saluran darah. Di samping itu, antioksidan ini juga boleh membunuh sel-sel kanser pankreas.

Selamat mencuba.

Tiada ulasan:

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...