Taip Bahan Carian

Isnin, 27 Februari 2017

Ebook Penggunaan Microsoft Word 2007


Microsoft Word ialah satu komponen dalam sistem Microsoft Office; namun, perisian ini juga dijual sebagai produk bersendirian atau dimuatkan dalam Microsoft Works.

Microsoft Word pertama kali dikeluarkan pada 25 Oktober 1983 oleh IBM PC. Pada masa itu, dunia 'pengolah kata' dikuasai oleh WordPerfect dan WORDSTAR. Microsoft Word mempunyai konsep "What You See Is What You Get" (Apa yang kamu lihat adalah apa yang anda dapatkan). Microsoft Word adalah program pertama yang boleh memaparkan cetak tebal (Bold) dan cetak miring (Italic) pada IBM PC.

Pada tahun 1987, versi Word for Macintosh, Word 3.0 dikeluarkan. Versi ini mempunyai banyak ciri-ciri tetapi juga mempunyai banyak bug / gangguan. Dalam beberapa bulan, Microsoft menukar Word 3.0 dengan Word 3.01 yang lebih stabil. Seterusnya pada tahun 1989, Microsoft mengeluarkan Word 4.0, versi ini sangat berjaya dan stabil digunakan.

Microsoft Word memasuki sistem operasi Windows pada tahun 1989, Word for Windows dikeluarkan dengan harga US $ 500. Dengan dirilisnya Microsoft Windows 3.0 pada tahun selanjutnya sehinggalah Microsoft word menguasai dunia pemproses kata.

Fail-fail dokumen Microsoft Word boleh dikenali dengan mudah melalui sambungan *.doc di belakang nama fail, tetapi Microsoft Office Word 2007 mula memperkenalkan format baru dokumen Word berasaskan XML dengan sambungan *docx di belakang nama fail, di samping sokongan format lama dokumen Word.

Untuk mendapatkan perisian Word terbaru anda boleh layari laman rasmi Microsoft Word di https://products.office.com/en-my/word

Untuk dapatkan panduan penggunaan Microsoft Word 2007, anda boleh download di SINI dan di SINI

Microsoft Word 2007 adalah program aplikasi pengolah kata produk Microsoft yang merupakan kelanjutan dari versi sebelumnya. Terdapat beberapa fitur terbaru dalam versi ini diantaranya adalah fasilitas digital signature, publikasi dokumen ke dalam format PDF dan XPS dan beberapa keunggulan lainya. Bagi yang sudah pernah menggunakan versi sebelumnya, mungkin agak merasa asing kerana terdapat perubahan penampilan/interface windows yang ada, tetapi dengan sedikit penyesuaian maka selanjutnya anda akan merasakan kelebihan dari tampilan Microsoft Word 2007 ini.

Ebook 
Manual Penggunaan Microsoft Word 2007

Tiada ulasan:

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...