Taip Bahan Carian

Selasa, 31 Januari 2017

Petua Buang Batu Hempedu


Wanita mudah menghidapi batu hempedu. Anda mungkin sering mendengar bahawa adanya batu hempedu membuat pesakit terseksa menanggung kesakitan. Batu hempedu ini terbentuk akibat pengumpulan lemak dalam pundi hempedu yang akhirnya berubah menjadi batu kecil.

Batu hempedu boleh menyebabkan masalah seperti keradangan, jangkitan, kolesistitis, dan rasa sakit yang tak tertahankan. Biasanya pembedahan dilakukan untuk menghilangkan batu empedu. Anda boleh lihat bagaimana pembedahan dilakukan di laman http://www.myhealth.gov.my/penyakit-batu-karang-hempedu/.

Namun sebuah kajian yang dipetik dari boldsky.com mendapati bahawa hanya dengan minum jus oren, anda boleh mengeluarkan batu hempedu dengan mudah.

Berikut adalah resipinya.

Bahan:
4-5 biji kacang almond
1/4 cup jus oren segar

Cara membuat:
Campur semua bahan ke dalam blender dan minum setiap pagi.

"Kacang badam kaya akan kalsium dan magnesium yang kedua-duanya mampu mengimbangi pengeluaran cecair hempedu dan kolesterol dalam pundi hempedu sehingga mengurangkan pembentukan hempedu. Sementara jus oren tinggi kandungan vitamin C serta asid yang mampu melarutkan batu hempedu," terang kajian ini.

Selain rajin meminum jus di atas tiap pagi, kurangkan pula pengambilan makanan tinggi lemak agar batu hempedu tak kembali lagi.

Selamat mencuba.

Tiada ulasan:

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...