Taip Bahan Carian

Selasa, 1 November 2016

Jerawat Petunjuk Masalah Kesihatan Tubuh Anda


Sekiranya jerawat berulangkali naik di kawasan atau area yang sama,ini menggambarkan area dalaman kita yang tertentu mempunyai masalah,tetapi sekiranya setiap kali ia tumbuh di tempat yang berlainan, itu adalah normal. Tidak semestinya jika kita mempunyai masalah dalaman, jerawat wajib tumbuh di kawasan muka yang tertentu. Ada juga diantara kita ada masalah dalaman tapi kulit muka tiada masalah, walau bagaimanapun lebih baik jika kita tahu apa yang ada di luaran sekarang datangnya dari dalaman supaya kita dapat mengambil berat masalah dalaman tersebut.

DAHI
Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan, mungkin terlampau letih. Stress Kumpulan ini biasanya panas baran Nasihat : Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yang cukup dan minum air banyak

HIDUNG
Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi

DAGU DAN RAHANG
Jerawat Anda bermunculan di area dagu dan sepanjang garis rahang? Itu merupakan tanda dari gangguan hormon. Biasanya jerawat seperti ini muncul saat mendekati masa haid. Untuk mencegahnya, Anda harus cukup istirahat. Lupakan dulu begadang dan minumlah vitamin E atau vitamin C.

DAGU
Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Anda terlalu banyak mengonsumsi makanan berlemak dan gula. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca daripada haid yang tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.

PIPI KIRI
Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.

PIPI KANAN
Fungsi paru-paru mungkin tidak normal.

PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN)
Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.

Tiada ulasan:

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...