Taip Bahan Carian

Rabu, 25 November 2015

Tutorial Penggunaan Microsoft Excel


Microsoft Office Excel adalah sebuah program aplikasi lembaran kerja spreadsheet yang mempunyai ciri pengiraan dan pembuatan grafik. Dengan Excel kita dapat mempermudah dan mempercepatkan kerja-kerja yang melibatkan jutaan data. Berikut adalah beberapa kegunaan Excel:

Perakaunan: Mengira jumlah rugi / laba suatu syarikat, mencari besarnya keuntungan selamasatu tahun, mengira gaji pekerja, dan sebagainya.

Matematik Kalkulus: mencari data dari hasil penjumlahan, pengurangan, perkalian dan pembagian, serta pelbagai variasinya.

Pengurusan Data: pengurusan data base statistik, mencari nilai tengah, rata-rata, dan pencarian nilai maksimum serta nilai minimum sebuah data.

Pembuatan grafik: Misal grafik pertumbuhan penduduk per tahun, pertambahan bilangan pelajar sekolah, grafik pengunjung pasar raya dan sebagainya.

Pengoperasian Jadual: Dengan jumlah baris jadual yang disediakan sangat banyak, maka kita tidak akan kesulitan untuk melakukan input data walaupun dalam jumlah yang sangat banyak.

Untuk mengetahui fungsi dan tutorial penggunaan Microsoft Office Excel, anda boleh belajar dengan download ebook tutorial penggunaan Excel pada klik LINK dibawah.


1 ulasan:

Blogger berkata...

Quantum Binary Signals

Professional trading signals delivered to your mobile phone daily.

Start following our trades right now & make up to 270% daily.

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...