Taip Bahan Carian

Sabtu, 18 Mei 2013

Rahsia Ilmu Hukum Tarikan



Sains membuktikan bahawa fizikal alam semesta adalah daripada energi (tenaga). Jika anda dapat menghuraikan  semua  benda  di  sekeliling  anda,  termasuk  diri  anda,  kepada partikel yang lebih kecil (atom, electron, proton), anda adalah sebenarnya amat kecil (partikel sub atom) yang mana ia adalah energi tulen.

Segala yang anda lihat dalam dunia anda termasuklah kerusi/sofa yang anda duduk, orang  di  sekeliling  anda,  duit  dalam  dompet  anda,rumah  yang  anda tinggal... SEGALANYA adalah daripada energi.

Walaupun sesuatu benda itu nampak pejal dan terpisah di sekitar anda, dari  segi atom dan  sub atom, namun  semuanya dicampurkan bersama-sama di dalam satu gabungan energi yang besar.

Oleh sebab segalanya adalah energi, termasuk anda, perhubungan anda, kesihatan anda, wang anda, kejayaan dan kebahagiaan, malah semua ini dipengaruhi oleh Hukum Fizik atau Hukum Alam Semulajadi.

Apa yang penting di sini adalah apabila  anda  faham  tentang  hukum-hukum  ini,  anda  boleh  mempengaruhi sesuatu  yang  menjadi  impian anda  seperti wang,  kejayaan,  kesihatan dan  sebagainya  ke dalam kehidupan  anda.

Ia  nampak  seperti  magik  namun  ia  adalah  tindakan  secara semulajadi melalui hukum alam semulajadi dan hukum saintifik yang menghasilkan semua yang wujud pada hari ini.

Penemuan menarik seterusnya adalah fakta yang mana pemikiran di dalam kepala kita ini tidak tinggal di dalam kepala kita.  Saintis  berpendapat  bahawa  pemikiran adalah  sebenarnya  energi  tulen  dan  ia  dihantar  keluar  atau  memancar  keluar daripada  badan  kita  seperti  transmitter  radio  dan  kemudian  energi  ini  bergerak keluar.

Seseorang dan setiap benda di atas bumi  ini mengeluarkan energi dan salah satu  cara utama memancarkan energi ini adalah melalui pemikiran kita.

Energi pemikiran ini mempunyai keupayaan untuk mencipta realiti. Dan sains telah membuktikannya...
Rahsia Hukum Tarikan atau The Law of Attraction sememangnya 'sunnatullah' yang sudah lama dijelaskan di dalam al-quran dan hadis Nabi Muhammad saw. Itupun adalah kerana penjelasan yang kreatif dari Rusdin S. rauf yang menulis buku Quranic Law of Attraction yang sarat dengan intipati hukum tarikan ini dari sudut perspektif yang islamik.

Sama ada DVD atau koleksi buku.. Saya begitu menghargai ilmu-ilmu hebat seperti ini. Ia membantu untuk terus mengembara dalam hidup lebih mudah, semakin dengan impian dan matlamat serta sedar segala kejayaan itu datangnya kerana Allah swt.

Sekiranya kita mengimpikan sesuatu perlulah amalkan 3 perkara. Ini sptmana yang disarankan dlm buku Rusdin yang mana seorang muslim itu perlu :

1. Menggunakan sepenuhnya doa untuk berkomunikasi dengan Allah swt yang merupakan sumber segala tenaga & kekuatan. Pohon pada Yang Maha Kuasa apa jua keinginan yang positif dalam hidup. Sehubungan itu kita perlu mengetahui beberapa aspek doa dan adabnya supaya segala hasrat impian kita dimakbulkan. Tidak kiralah impian anda itu nak jadi kaya, senang, sihat, lapang dan sebagainya asalkan ia positif di sisi tuhan. Kuasa doa ini sebenarnya hebat dan spttnya menjadi senjata bagi orang-orang mukmin. Jika anda berdoa perkara baik dan sepenuh hati beserta adab sebagai hamba tuhan sudah tentu pasti dimakbulkan segala impian saudara.

2. Menghidupkan rasa syukur dalam hati agar dapat menikmati kebahagiaan dan ketenangan. Syukur ini mempunyai kuasa yang hebat pada manusia. Apabila kita bangun di pagi hari, celik je mata dapat melihat betapa indahnya dunia ini maka itu adalah antara nikmat besar hidup yang kita miliki berbanding mereka yang buta tidak nampak segala, gelap dan tidak mampu menikmati keindahan alam ini. Begitu juga nikmat kesihatan yang baik, yang mana memudahkan kita melakukan kerja, urusan hidup, membuat bisnes, membuat segala pekerjaan dgn sempurna juga perlu kita memanjatkan kesyukuran pada tuhan.. sekiranya Allah tarik balik nikmat sihat dan kita terpaksa terlantar di katil dalam keadaan sakit sudah tentu ia cukup memeritkan. Bersyukurlah dan Allah akan gandakan nikmatnya nanti. Dgn syukur kita menjadikan diri sebagai magnet kebahagiaan. Kita merasakan dunia ini luas dan penuh keistimewaan. Menyebabkan kita yakin diri dengan Allah bahawa segala rezeki itu datang dariNya.

3. Gunakan tenaga sabar sebagai penentu kejayaan kita. Tidak banyak orang yang bersabar di dunia ini. Semuanya mahu cepat, senang dan mudah sahaja sebaliknya sedikit yang mampu bersabar sebelum berjaya. Sptmana kata mentor saya, sabar itu banyak hikmahnya. Orang yang bersabar itu mampu menempuh apa jua cabaran hidup. Bila dilanda musibah dia akan bersabar dan tidak melenting atau menyalahkan orang lain. Bila diuji dengan masalah maka dia akan tenang dan bersabar untuk menyelesaikan satu persatu masalahnya dengan penuh kesabaran. Bila sabar itu lekat di hati, maka tidak perlu risau apa jua yang menghalang di depan mata... Tidak perlu risau dengan kegagalan kerana berkat kesabaran dan istiqomah kita itu akan dibalas jua dengan kejayaan...

3 cara di atas boleh digunakan untuk mempraktikkan Hukum tarikan atau Law of Attraction. Jika diperhatikan ia sebenarnya adalah elemen-elemen kualiti 'attitude' seseorang. Jika mahu berjaya maka gunakan sepenuhnya 3 cara di atas sebaik mungkin

Moga pendedahan The Secret ini dapat memberi manfaat kepada saudara saudari. Ilmu sebegini tidak banyak didedahkan, apapun saya ucapkan selamat maju jaya dan moga mencapai apa jua impian anda dalam kehidupan.

Buku ini menghimpunkan amalan murah rezeki, doa-doa menjemput rezeki, doa-doa menghindari kemiskinan dan amaln selawat mohon segala hajat.

1 ulasan:

Blogger berkata...

If you would like an alternative to casually approaching girls and trying to figure out the right thing to do...

If you would prefer to have women hit on YOU, instead of spending your nights prowling around in filthy pubs and restaurants...

Then I encourage you to view this eye-opening video to learn a weird little secret that might get you your personal harem of sexy women:

Facebook Seduction System!!!

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...