Taip Bahan Carian

Jumaat, 18 Mac 2011

Panduan Autoresponder

Autoresponder adalah satu alat yang digunakan untuk mengambil data dari pelawat seperti nama, email nombor telefon dan sebagainya. Ia dapat mengumpul data pelawat dengan tidak terhad banyaknya dan boleh diasingkan mengikut segmen-segmen di ingini. Sebagai contoh jika anda ada 5 website yang menjual produk berbeza, maka kita dapat segmenkannya mengikut website kita tersebut.

Autoresponder juga adalah satu sistem dimana kita boleh setkan untuk menjawab email, menghantar email balasan, menghantar email promosi, email followup, atau apa-apa maklumat terkini kepada subscriber anda secara automatik.

Kebanyakkan sistem autoresponder adalah berbayar. Ada yang mahal dan ada yang murah, Jika anda sudah memiliki autoresponder, gunakan didalam website anda. Tetapi sebelum autoresponder bergerak dengan sempurna, anda perlu ada pengikut, yang dipanggil subcriber. Subcriber ini adalah pelanggan atau pelanggan yang memberikan email mereka untuk kita simpan dan anda boleh mengiklankan apa jua berkali-kali.

Oleh itu kebanyakkan autoresponder telah menyiapkan webform untuk anda pasang didalam website anda, dan jika ada sesiapa yang subscribe maka selebihnya akan diuruskankan oleh autoresponder anda. Sesiapa yang menghantar mesej ke alamat email anda akan menerima mesej balas dari anda (yang telah disetkan) tanpa perlu anda menghantarnya secara manual. Anda hanya perlu menaipkan mesej email anda mengikut turutan dan autoresponder akan menghantarkannya kepada penerima mengikut waktu yang diarahkan secara automatik.

ebook ini adalah panduan untuk membuat autoresponde. Tanpa sebarang bayaran... download la, ianya percuma untuk anda.




Tiada ulasan:

Kongsi Artikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...